Contént- of Cóntentmarketing?

In de Carrièrekrant van januari 2015 vond ik een aardig artikel over de wildgroei aan Marketingtitels. HR managers vragen om de meest vreemde kwalificaties omdat ze klaarblijkelijk de weg zijn kwijtgeraakt.

Ooit heb ik gereageerd op een teasende  vacaturetekst: ‘Je wordt niet zomaar Commercieel Medewerker’

Die advertentie stamde uit een tijd dat functiebenamingen nog overzichtelijk waren. Hoewel, ik werd inderdaad niet zomaar Commercieel Medewerker. Daaraan vooraf gingen Assistent Commercieel Medewerker B en Assistent Commercieel Medewerker A.

Een aantal functietitels later werd ik Content Manager. Die functietitel was toen nog zo onbekend dat ik klanten kreeg doorverbonden die de klantenservice zochten. Ik was immers de Contént Manager?

Waarom ik dat vertel? Ik ben inmiddels Content Marketeer. Ook daar is veel uit te leggen. Met verklarende teksten als denken als een uitgever, je content je product laten zijn, etc.

Dat het voor de HR managers een steeds groter zoekplaatje is geworden, is ook door de opleidingsinstituten herkend.

Een verrassende variëteit aan marketingtitels vind je in het artikel uit de Carrièrekrant van Januari 2015.

Wordt het niet eens tijd voor een functiewoordenboek, met de juiste klemtoon?

 

 

Doorvertellen? Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Post Tagged with ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *