Het is alweer bijna vrijdag.

Elke vrijdag wat nieuws.

In mijn agenda staat al jaren dat ik elke vrijdag iets nieuws verzin, daar het weekend over nadenk, op maandag ontwikkel, dinsdag test, woensdag oplever en donderdag het onderhoud doe. Zo dwing ik mezelf op een prettig gestructureerde manier met een frisse / friese blik naar de wereld om me heen te kijken.

Dat heeft in al die jaren heel wat aardige successen opgeleverd, zowel zakelijk als privé. Ook mislukkingen. Maar dat is de kracht. Je kunt tijdens de weg van verzinnen naar opleveren veel bijsturen, maar fouten maken kan altijd. Zolang je er maar van leert.

Dat is wat bijvoorbeeld KLM ook heel goed doorheeft. Tijdens de keynote van Karlijn (What’s in a name) Vogel, oud-stewardess en Social Media manager van KLM op de Webwinkel Vakdagen van februari 2015 kwamen mooie voorbeelden voorbij.

Het is alweer (bijna) vrijdag.

Zorg jij dat je ook je hoofd vrij houdt om af en toe eens wat nieuws te verzinnen? Gewoon om ook zoals KLM te gast kan zijn op het feestje van een ander? Zorg dan wel dat je relevant bent met je boodschap, zodat die beklijft. Misschien wel een heel weekend lang.

Wat zullen we deze week verzinnen tijdens de vrijdagmiddagborrel?

 

Doorvertellen? Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *