Eerlijk zullen we alles delen.

Ik wil jullie reep gebruiken om mee te koken. Maar hoe kan ik nou weten hoeveel van die gekke blokjes ik nodig heb?

Delen van een reep Tony’s Chocolonely. Eerlijke chocolade met een boodschap.

Delen van je kennis en zorgen dat je daarmee gevonden wordt. Dat is Content Marketing. We hebben immers zoveel moois te vertellen over ons en onze producten. Vertel waar je publiek naar op zoek is. Maar wat zoekt je publiek eigenlijk?

Hoe je daar achterkomt is om te beginnen met luisteren naar je klant. Luisteren naar het wereldwijde web. Waarover wordt gesproken, welke vragen worden gesteld?  Hoe noemt die klant jouw product eigenlijk? Heeft ie het ook over het jargon waarmee jouw website volstaat? Of zoekt ie op heel andere manieren?

De gekste vragen

Een klant met een probleem kan de gekste vragen bedenken. Om erachter te komen welke zoektermen daarbij horen, kun je natuurlijk het bezoek aan je eigen website analyseren, maar dat geeft waarschijnlijk geen antwoord op je vraag. Je moet immers op zoek naar de zoektermen waarop men je eventueel had kunnen vinden als je de inhoud van je website beter op orde had gehad. Om je kennis te kunnen delen met je bezoeker moet je toch eerst weten wat de vraag eigenlijk was. Zoekt de bezoeker die mooie klopboormachine, of eigenlijk een oplossing om een schilderij aan de muur te hangen?

Om nu die zoektermen boven water te krijgen bestaan er hulpmiddelen. Bijvoorbeeld de zoekwoordenanalyse in Adwords, het online advertentiesysteem van Google. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is (iemand met) een Adwords account. Het hulpprogramma biedt je de mogelijkheid zoektermen te laten opzoeken waar je zelf geen idee van had dat men op die manier naar je product of dienst op zoek zou kunnen zijn.

Die zoektermen kun je vervolgens gaan verwerken in de teksten van je website. Google is daar heel slim in. Niet klakkeloos je website volproppen met die zoektermen, maar leesbare unieke teksten waarin antwoord op de vraag wordt gegeven, dan kom je vanzelf bovendrijven in de zoekresultaten.

Dus als je weet waar je publiek op zoekt, dan kun je aan de slag met het schrijven van je verhaal. De inhoud van je website, de content, laat je het werk doen en laat je gevonden worden. Dat heet Content marketing.

Eerlijk delen

Hier een mooi voorbeeld van Tony’s Chocolonely. Hoe zwaar zijn die partjes van die mooie chocoladereep eigenlijk? Eerlijk delen was nog nooit zo eenvoudig. Net zoals je content nu optimaal kunt inzetten om je kennis te delen.

Hulp nodig met de content marketing voor je bedrijf? Laat het horen!

Doorvertellen? Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Post Tagged with

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *