Adwords voor Adblockers?

 

Adwords voor Adblocker

De enige Adwords advertentie voor een Adblocker die ik vanochtend op mijn iPad zonder Adblocker aantrof. Toen nog slechts 311 keer beoordeeld. Hoe zal dat nu zijn?

Een Adwords advertentie voor Adblockers. Dat is toch wel apart. Hoe vaak zal vanaf nu vanuit de Apple App Store  een adblocker worden gedownload? De app die voorkomt dat je advertenties op je iPad of iPhone te zien krijgt. En dus ook geen advertentie meer voor de advertentieblocker.

Adblockers als Killer-App

Apple kiest er met de laatste versie van haar iOS voor om het gevecht met Google aan te gaan. Er mogen vanaf nu echte Killer-apps worden gedownload uit de App Store. Adblockers zijn niet alleen killers van advertenties, maar juist en daarom ook killers van verdienmodellen van uitgevers. Tot nu toe werden Adblockers alleen toegepast op laptops en desktops. Mobiele telefoons en tablets hadden niet de mogelijkheid zoiets via de App Store te kunnen installeren. Nu Apple openlijk de strijd met de advertenties, en dus met Adwords, en dus met Google heeft aangebonden vraag ik me af wat daar de effecten van gaan zijn voor de verkoop van hun telefoons.

Zouden Google adepten nu massaal ook naar de iPhone grijpen?

Alexander Klöpping, onder andere bekend van de online dienst Blendle, voor het lezen van kranten en tijdschriftencontent tegen zoals hij dat noemt ‘microbetaling’ schrijft over de enge kant van online advertenties op de opiniepagina van De Volkskrant. Hij noemt het een kat-en-muisspel, met een serieuze ondertoon. Dat hij hiermee probeert aan te tonen dat hij met Blendle op de goeie weg is, dat kan ik hem niet kwalijk nemen.

Hij is niet voor niks internetondernemer.

Het hele verhaal vind je op de opiniepagina van de Volkskrant van 15 september 2015.

Doorvertellen? Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Post Tagged with , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *