Adwords voor Adblockers?
- sep, 17, 2015
- Fokke Hoogterp
- AdWords, Blog, E-Mail Marketing
- No Comments.

De enige Adwords advertentie voor een Adblocker die ik vanochtend op mijn iPad zonder Adblocker aantrof. Toen nog slechts 311 keer beoordeeld. Hoe zal dat nu zijn?
Een Adwords advertentie voor Adblockers. Dat is toch wel apart. Hoe vaak zal vanaf nu vanuit de Apple App Store een adblocker worden gedownload? De app die voorkomt dat je advertenties op je iPad of iPhone te zien krijgt. En dus ook geen advertentie meer voor de advertentieblocker.
Adblockers als Killer-App
Apple kiest er met de laatste versie van haar iOS voor om het gevecht met Google aan te gaan. Er mogen vanaf nu echte Killer-apps worden gedownload uit de App Store. Adblockers zijn niet alleen killers van advertenties, maar juist en daarom ook killers van verdienmodellen van uitgevers. Tot nu toe werden Adblockers alleen toegepast op laptops en desktops. Mobiele telefoons en tablets hadden niet de mogelijkheid zoiets via de App Store te kunnen installeren. Nu Apple openlijk de strijd met de advertenties, en dus met Adwords, en dus met Google heeft aangebonden vraag ik me af wat daar de effecten van gaan zijn voor de verkoop van hun telefoons.
Zouden Google adepten nu massaal ook naar de iPhone grijpen?
Alexander Klöpping, onder andere bekend van de online dienst Blendle, voor het lezen van kranten en tijdschriftencontent tegen zoals hij dat noemt ‘microbetaling’ schrijft over de enge kant van online advertenties op de opiniepagina van De Volkskrant. Hij noemt het een kat-en-muisspel, met een serieuze ondertoon. Dat hij hiermee probeert aan te tonen dat hij met Blendle op de goeie weg is, dat kan ik hem niet kwalijk nemen.
Hij is niet voor niks internetondernemer.
Het hele verhaal vind je op de opiniepagina van de Volkskrant van 15 september 2015.
Doorvertellen?











Prettig kennismaken!
Meest recente berichten
- Met Style Ideas begint Google op Pinterest te lijken.
- Pinterest pins plannen met Tailwind app
- Snelheid van je website wordt nog belangrijker
- Je zoekt iets en je vindt wat anders.
- Meeste Social Media gebruikers zitten op Nullisland.
- Uitbreiding online diensten
- Leesbare tekst schrijven is leuk. Maar hoe doe je dat?
- Stop met dat zoekwoordonderzoek!
- Het is toch wel fijn om een expert te zijn.
- Opvolger van AdWords: AdWords Next
- Website al geschikt voor mobiel gebruik?
- Dit is een privébericht
- E-mailmarketing in 2020
- Google Adwords blijft een toverdoos.
- 13 februari is best een spannende dag.
- Prijspsychologie online niet altijd handig.
- The Internet Archive viert 20e verjaardag.
- Zoekwoorddichtheid controleren met Yoast SEO
- Google Sitelinks verklaard
- Vertical Video Syndrome onuitroeibaar.
- Storytelling en nostalgie
- Geen marketingbudget?
- Adwords voor Adblockers?
- Hoe ziet jouw bureau er anno 2015 uit?
- Servicelampje van Google.