Nieuwe kennismaking met Augmented Reality.

Augmented Reality is hot.

De Pokémon Go gekte van vandaag de dag is voor velen een kennismaking met Augmented Reality. 
Augmented Reality werd eigenlijk alleen op grote schaal toegepast in Snapchat, om smileys en allerlei andere kekke ‘lagen’ over je gemaakte foto’s te zetten. En natuurlijk met de Dino plaatjes van AH van afgelopen jaar. De inspanningen die Layar AR al jaren levert om Augmented Reality onder het grote publiek bekend te maken, lijken nu ook aan te slaan gezien de verschillende uitingen in drukwerk en op billboards etc. 
 
Maar de hype die Pokémon Go veroorzaakt heeft pas echt massale aandacht gekregen van marketeers die over elkaar buitelen om de mogelijkheden van Augmented Reality te beschrijven.
 
Tien jaar geleden was Augmented Reality nog net zo’n ver van ons bed show als Virtual Reality en 3-D printing voor velen nu nog is.

 

Mijn eerste kennismaking met AR was de studie van BMW uit 2007 over de technicus van de toekomst. Dat leek toen de ver van ons bed show, maar was voor BMW een manier om hun publiek te binden met vernieuwende technieken en toekomstvisie. Dat is nog steeds het doel van de AR apps die momenteel verschijnen. Zorg dat je publiek iets met je merk gaat doen. Engagement, betrokkenheid bij je product. Zorgen dat je doelgroep zich aan je merk bindt.

Maar waar zit die doelgroep dan? En welke techniek ga je inzetten voor die doelgroep? En is je merk er aan toe om een nieuwe vorm van communicatie aan je doelgroep voor te stellen? Dat zijn vragen waar je over moet nadenken voordat je je budget in een Augmented Reality campagne investeert.

Als je hulp bij die keuzes op het gebied van Digital Marketing nodig hebt, laat je het dan weten?

Doorvertellen? Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail