Wel of niet online adverteren? AdWords? Facebookmarketing? Pinterestmarketing?

Als je het hebt over online adverteren kom je al snel terecht bij advertentieplaatsingen in Google.
‘Vroeger’ leek AdWords een toverdoos die per definitie veel geld kostte, dat hoeft nu allang niet meer als het goed is ingericht. Ik ben gecertificeerd Google Partner voor AdWords en heb daarmee toegang tot alle techniek en assistentie die Google biedt.
Maar er zijn alternatieven. Als je meer bereik zoekt via social media dan is Facebookmarketing niet meer weg te denken. Pinterestmarketing is vrij nieuw. Ik werk samen met echte specialisten op dat vlak.
Voordat je begint te schrijven voor je online uitingen is zoekwoordonderzoek onontbeerlijk. Het levert vaak verrassende inzichten naar wat in Google is gezocht. Longtail zoektermen, bestaande uit meerdere zoekwoorden zijn daarbij als van zeer relevante (be)zoekers aan te merken. Een zoekwoordanalyse ter inspiratie voor goed vindbare landingspagina’s voor je website of voor het inrichten van een campagne in Google AdWords kan ik je snel leveren.

Snelheid van je website wordt nog belangrijker

Snelheid van een website is belangrijk voor vindbaarheid

Snelheid van je website wordt nog belangrijker voor je vindbaarheid. Een belangrijk onderdeel van de gebruiksvriendelijkheid van je mobiele website is de snelheid waarmee de website wordt geladen. Bijna de helft van de mobiele gebruikers haakt af als een website langzaam laadt. Een laadtijd van meer dan twee seconden wordt al als vervelend ervaren. Maar snelheid is niet alleen voor de gebruiker […]

Read More

Stop met dat zoekwoordonderzoek!

Zoekwoordplanner van Google

Zoekwoordonderzoek is niet heilig!  Deze week weer eens begonnen met een zoekwoordonderzoek voor een opdrachtgever. Gelukkig hadden we ook deze keer een flinke aanloop naar de opdracht. Gelukkig? Jazeker! Je kunt namelijk pas met een zoekwoordonderzoek voor je website beginnen als je doorhebt wat je met je website wilt bereiken. Als je nog nooit over […]

Read More

Opvolger van AdWords: AdWords Next

Filter Bubble Eli Periser

Google kondigde vandaag in de Google Partner update de opvolger van AdWords aan. ‘AdWords Next’. AdWords Next? Dat is geen nieuws, daar kon je op wachten. Alleen de naam was nog een verrassing. Google vernieuwt immers constant. Soms hebben we het gevoel dat de regels tijdens het spel worden veranderd. Andere wijzigingen zijn ruim van […]

Post Tagged with ,
Read More

Google Adwords blijft een toverdoos.

Google Adwords

Google Adwords blijft een toverdoos. Sinds afgelopen weekend zijn bovenin de zoekresultaten van Google geen drie, maar wel vier advertenties te zien. En aan de onderzijde van de pagina nog drie. Als je je daartussen wilt nestelen zonder te adverteren, dan moet je van goeie huize komen. Boven of onder de vouw. In de zoekresultaten zie je […]

Post Tagged with
Read More

Adwords voor Adblockers?

Advertentie voor Adblocker

  Een Adwords advertentie voor Adblockers. Dat is toch wel apart. Hoe vaak zal vanaf nu vanuit de Apple App Store  een adblocker worden gedownload? De app die voorkomt dat je advertenties op je iPad of iPhone te zien krijgt. En dus ook geen advertentie meer voor de advertentieblocker. Adblockers als Killer-App Apple kiest er […]

Post Tagged with , ,
Read More

Waarom sta ik niet op pagina 1 van Google?

Op pagina 1 staan van Google. Hoe doe je dat? Googelen. Dat is inmiddels het werkwoord voor zoeken op het Internet. En dan natuurlijk gevonden worden op pagina 1 van de zoekmachine Google Search. Om bovenaan de zoekresultaten gevonden te worden biedt Google het Adwords advertentiesysteem waarmee je je advertentie enigszins voorspelbaar in het Google netwerk kan laten verschijnen. We […]

Post Tagged with
Read More