Gearchiveerde artikelen

Snelheid van je website wordt nog belangrijker

Snelheid van een website is belangrijk voor vindbaarheid

Snelheid van je website wordt nog belangrijker voor je vindbaarheid. Een belangrijk onderdeel van de gebruiksvriendelijkheid van je mobiele website is de snelheid waarmee de website wordt geladen. Bijna de helft van de mobiele gebruikers haakt af als een website langzaam laadt. Een laadtijd van meer dan twee seconden wordt al als vervelend ervaren. Maar snelheid is niet alleen voor de gebruiker […]

Read More

Je zoekt iets en je vindt wat anders.

Het internet blijft verbazen. Gedachte voor het weekend. Het wereldwijde web is geweldig: Je zoekt iets en je vindt wat anders. En dat is af en toe best aardig. Maar ook vragen over vindbaarheid in zoekmachines geven inmiddels zoveel antwoorden op datzelfde internet dat je soms ook daar de weg kwijt raakt. Als we het […]

Read More

Meeste Social Media gebruikers zitten op Nullisland.

Null Island als social media bestemming is favouriet

Volgens de livemap van Periscope zitten de meeste gebruikers deze vakantie op Nullisland. Het is al jaren de favoriete vakantiebestemming van veel social media gebruikers lijkt het. Je hoeft er trouwens niet naar toe om toch het T-shirt of die koffiemok te pakken te krijgen. Die kun je ook gewoon online bestellen in de webshop van […]

Read More

Nieuwe kennismaking met Augmented Reality.

Augmented Reality study BMW Service 2007

Augmented Reality is hot. De Pokémon Go gekte van vandaag de dag is voor velen een kennismaking met Augmented Reality.  Augmented Reality werd eigenlijk alleen op grote schaal toegepast in Snapchat, om smileys en allerlei andere kekke ‘lagen’ over je gemaakte foto’s te zetten. En natuurlijk met de Dino plaatjes van AH van afgelopen jaar. De […]

Read More

Leesbare tekst schrijven is leuk. Maar hoe doe je dat?

Schrijven voor het internet is leuk!  Zoekmachinevriendelijke teksten schrijven voor het internet is niet alleen maar een trucje om je teksten goed gevonden te laten worden in de zoekmachines van Google en Bing. We schrijven gelukkig niet alleen voor de zoekmachines. Juist niet. Om dat in de vingers te krijgen ben ik ooit begonnen met […]

Read More

Stop met dat zoekwoordonderzoek!

Zoekwoordplanner van Google

Zoekwoordonderzoek is niet heilig!  Deze week weer eens begonnen met een zoekwoordonderzoek voor een opdrachtgever. Gelukkig hadden we ook deze keer een flinke aanloop naar de opdracht. Gelukkig? Jazeker! Je kunt namelijk pas met een zoekwoordonderzoek voor je website beginnen als je doorhebt wat je met je website wilt bereiken. Als je nog nooit over […]

Read More

Het is toch wel fijn om een expert te zijn.

You're the expert!

Het is wel heel fijn om als een expert in je vak te worden gezien. Soms wordt het onmogelijke mogelijk gemaakt. Gedachte voor het weekend, je bent expert of je bent het niet toch? Meer weten over mijn vakgebied? Laat het weten en we praten snel verder!       Doorvertellen?

Read More

Storytelling en nostalgie

Kodak Carousel

In marketing is storytelling het vertellen van je verhaal. Als bedrijf of als persoon. Als dienstverlener, leverancier, adviseur. Verhalen die het verdienen om gedeeld te worden. Storytelling is niet nieuw. Storytelling is hot. Je zal tegenwoordig geen commercial meer zien zonder dat er een verhaal wordt verteld. Alles om de boodschap zo over te brengen dat […]

Post Tagged with
Read More

(Net)werk via het web

Ik lees mijn kranten en tijdschriften via Blendle. Blendle is opgericht door twee jonge journalisten Alexander Klöpping en Marten Blankestijn en bestaat nu bijna een jaar. Marten is de zoon van Herbert Blankesteijn (1958) die wij als vijftigers nog kennen van de Teleac cursussen over computergebruik in de 80er en 90er jaren. Herbert heeft nog […]

Post Tagged with
Read More

Penguin 2.0 als antispam maatregel

Penguin 2.0

Antispam maatregel van Google begint effect te krijgen. Tijdens Field of Search, het congres voor Zoekmarketing in Amsterdam op 19 februari 2015, werd duidelijk wat we eigenlijk al wisten. Zoekmarketing is een spel waarvan tijdens de wedstrijd de regels steeds worden veranderd. De laatste wijziging, Penguin 2.0, het antispam algoritme van Google, begint effect te […]

Read More

Hoe schrijf je je bedrijfsplan op één A4-tje?

Business Model Canvas

Je businessplan op een A4-tje. Dat klinkt te mooi om waar te zijn. Maar het lukt vaak met het Business Model Canvas uit 2009 van de Zwitser Alex Osterwalder. Met een beetje fantasie vat het Business Model Canvas in één velletje papier een complete bedrijfsstrategie samen. Het succes van het model komt niet alleen door het snel […]

Post Tagged with
Read More