Je verhaal het werk laten doen: Contentmarketing

Er zijn zat leuke mogelijkheden om je rol als vakspecialist te promoten. Deelbare content leveren via blogs, videoblogs en publicaties die door je volgers worden verspreid. Zorgen dat er over je geschreven wordt op de blogpagina’s waar je doelgroep graag zit.

Niet roeptoeteren vanaf de zoveelste verdieping hoe goed je bent, maar je verhaal als een magneet je doelgroep laten aantrekken. Als anderen over je gaan schrijven is dat nog mooier. Earned content heet dat in mijn vakgebied.

Pinterest pins plannen met Tailwind app

Wanneer is het beste moment om afbeeldingen op je Pinterest prikbord te pinnen? Dat is een vraag die ik afgelopen week gesteld kreeg door een klant die van plan was meer met Pinterest te gaan doen. Als je daar antwoord op wilt krijgen, zul je toch eerst moeten weten wanneer je pubiek ‘live’ is. En […]

Post Tagged with
Read More

Je zoekt iets en je vindt wat anders.

Het internet blijft verbazen. Gedachte voor het weekend. Het wereldwijde web is geweldig: Je zoekt iets en je vindt wat anders. En dat is af en toe best aardig. Maar ook vragen over vindbaarheid in zoekmachines geven inmiddels zoveel antwoorden op datzelfde internet dat je soms ook daar de weg kwijt raakt. Als we het […]

Read More

Eerlijk zullen we alles delen.

Delen Tony's Chocolonely gramsverdeling

Delen van je kennis en zorgen dat je daarmee gevonden wordt. Dat is Content Marketing. We hebben immers zoveel moois te vertellen over ons en onze producten. Vertel waar je publiek naar op zoek is. Maar wat zoekt je publiek eigenlijk? Hoe je daar achterkomt is om te beginnen met luisteren naar je klant. Luisteren […]

Post Tagged with
Read More

Waarom sta ik niet op pagina 1 van Google?

Op pagina 1 staan van Google. Hoe doe je dat? Googelen. Dat is inmiddels het werkwoord voor zoeken op het Internet. En dan natuurlijk gevonden worden op pagina 1 van de zoekmachine Google Search. Om bovenaan de zoekresultaten gevonden te worden biedt Google het Adwords advertentiesysteem waarmee je je advertentie enigszins voorspelbaar in het Google netwerk kan laten verschijnen. We […]

Post Tagged with
Read More

Wanneer is het eigenlijk rokjesdag?

Contentkalender

Op de eerste dag van juli is het tijd voor een tropenrooster. Een contentkalender met een overzichtelijk publicatieschema voor alle (social) media kanalen is op dit soort hete dagen een onmisbaar hulpmiddel om het hoofd koel te houden. Het is wel handig je plan klaar te hebben liggen als het weer zover is. Of het […]

Read More

Periodiek Systeem voor Contentmarketing?

Periodiek systeem der elementen van Content Marketing

Contentmarketing uitgelegd aan de hand van het periodieke systeem der elementen. Ooit in 1869 bedacht door meneer Dmitri Mendelejev als tabel met daarin de schematische weergave van alle scheikundige elementen. (bron Wikipedia) Op het eerste gezicht lijkt deze ‘Periodic Table of Content Marketing’ van Chris Lake van Econsultancy een beetje onzinnig. Zeg nou zelf, elke […]

Read More

Contactmomenten in de klantreis zijn voorspelbaar

Forrester Research Customer Touchpoints.

De ‘Customer Journey’, de klantreis, bestaat uit elke ervaring met je bedrijf. Contact met personeel, systemen en websites, online en offline. Het zou een groot verschil maken als bedrijven zouden begrijpen dat elke klantervaring eigenlijk een contactmoment is om je diensten aan te bieden. De klantervaring gaat immers eigenlijk altijd om service-ervaring. Tijdens de klantreis, […]

Read More

IMG_1234

Afbeelding zonder naam.

Zoekmachines zijn dol op afbeeldingen. Wij ook. Waar voorheen afbeeldingen en video’s alleen te zien waren als je daarop zocht, wordt nu de visuele variant van de content met voorrang in de zoekresutaten getoond. En dat is léuk! Vooral als je op een regenachtige zondagmiddag eens echt niets anders te doen hebt: Google maar eens […]

Read More

Het is weer zover!

Luchtalarmsirenes

Elke eerste maandag van de maand, als om 12:00 uur het alarm gaat. Dat was het moment van livegang van de maandelijkse e-mail nieuwsbrief van de organisatie waar ik als nieuwsbriefredacteur de planning verzorgde. Dat hebben we jarenlang zo gedaan, tot het besef doordrong dat nieuws niet hoeft te wachten op een luchtalarm. Want wat […]

Read More

Gewoon even doen.

Postzegel 1989, Beatrix 75cent Amsterdam

Naast het sportcomplex De Toekomst en sporthal Borchland verrees in 1989 het splinternieuwe ‘Golf & Conference Center Amstelborgh’, op de plek waar ooit het Olympisch dorp voor Amsterdam was gedacht als het zover was gekomen midden tachtiger jaren. Het terrein ligt midden tussen het rumoer van de A2 en de inmiddels langvoorbije bouwactiviteiten rondom wat […]

Post Tagged with
Read More

Met de schrik vrij.

Sleutel in de auto, per ongeluk de deuren op slot geklikt met de afstandsbediening die aan die sleutel hangt. Niet gemerkt, uit de auto gestapt, deur dichtgegooid. Met de schrik vrijgekomen, had immers toevallig net de cabriokap open gedaan, kon dus van buitenaf naar binnen reiken om de deur van binnenuit weer te openen. Conclusie […]

Read More

Opgewarmd eten is ook lekker.

Ik maak het eigenlijk steeds vaker mee. Dat ik denk dat ik ergens veel van weet, maar dat iemand me iets vertelt waarvan ik denk; ‘Nooit geweten’. Onlangs ook weer. Het onderwerp, daar gaat het hier nu niet over, maar toch, het was mij totaal onbekend en mijn gesprekspartner begreep eigenlijk niet dat dat voor […]

Read More

Doe mij die maar!

Looklive.com

Hebben jullie dat nou ook? Kijk je een tv-serie of een film, denk je, kijk nou, dat ziet er aardig uit! En dan heb ik het niet over de actrices (of acteurs), maar om wat het plaatje nog aardiger maakt. De omgeving, de props, de (aan)kleding. Wat zou het nou handig zijn om op je […]

Post Tagged with
Read More

Penguin 2.0 als antispam maatregel

Penguin 2.0

Antispam maatregel van Google begint effect te krijgen. Tijdens Field of Search, het congres voor Zoekmarketing in Amsterdam op 19 februari 2015, werd duidelijk wat we eigenlijk al wisten. Zoekmarketing is een spel waarvan tijdens de wedstrijd de regels steeds worden veranderd. De laatste wijziging, Penguin 2.0, het antispam algoritme van Google, begint effect te […]

Read More

Hier komt een Titel

De Bijenkorf bewijst menselijke fouten te kunnen maken en biedt vervolgens netjes excuses aan. Een nieuwe Contentstrategie in hun Nieuwsbriefcampagne? Dan trek je wel de aandacht tenminste. Het schrijven van een e-mail nieuwsbrief volgens je geplande contentkalender is niet zo ingewikkeld. Maar voordat je live gaat moet je wel even testen natuurlijk. En niet aan […]

Post Tagged with
Read More

Hoe schrijf je je bedrijfsplan op één A4-tje?

Business Model Canvas

Je businessplan op een A4-tje. Dat klinkt te mooi om waar te zijn. Maar het lukt vaak met het Business Model Canvas uit 2009 van de Zwitser Alex Osterwalder. Met een beetje fantasie vat het Business Model Canvas in één velletje papier een complete bedrijfsstrategie samen. Het succes van het model komt niet alleen door het snel […]

Post Tagged with
Read More

Vrijdag de 13e

diploma

Vrijdag de 13e als ongeluksdag? Voor mij dit jaar zeker niet. Ontzettend aardige mensen, veel vakidioten van allerlei pluimage. Het was mooi vandaag tijdens de diploma uitreiking van niet minder dan 163 geslaagden van 10 verschillende studies van het afgelopen kwartaal bij Beeckestijn Business School. En ik was er één van. Dat was de theorie, […]

Post Tagged with ,
Read More

Het is alweer bijna vrijdag.

Elke vrijdag wat nieuws. In mijn agenda staat al jaren dat ik elke vrijdag iets nieuws verzin, daar het weekend over nadenk, op maandag ontwikkel, dinsdag test, woensdag oplever en donderdag het onderhoud doe. Zo dwing ik mezelf op een prettig gestructureerde manier met een frisse / friese blik naar de wereld om me heen […]

Read More

Hoe houd ik mijn zwembad schoon?

Een produkt is vrijwel waardeloos zonder een goed verhaal. Dat is nogal een uitspraak. Maar als je de voorbeelden van Steven van Belleghem ziet, zit er een grote kern van waarheid in. Je produkt is je verhaal. Denk als een verhalenverteller. En deel je kennis om daardoor te worden gevonden. Mooie voorbeelden van Content Marketing […]

Post Tagged with ,
Read More

Pannenbier!

Pannenbier

Iedereen heeft wel eens ergens de Nederlandse vlag zien wapperen op een min of meer groot, maar nog lang niet voltooid bouwproject. Dat blijft toch een mooi fenomeen. Een mooi meetbaar doel is immers bereikt. Het hoogste punt van de bouw. Een mijlpaal. Maar hoe doen we dat in ons dagelijks leven? Stellen we onszelf […]

Post Tagged with , ,
Read More