Content marketing

Content marketing is het principe van gevonden worden als je ergens goed in bent. Vertellen hoe goed je bent kun je het best aan een ander overlaten. Inbound marketing in plaats van outbound.

Het is leuk om op social media kanalen fans, likes en shares na te jagen, maar is je boodschap wel authentiek? Of zijn we zieltjes aan het kopen met verlotingen waarvan de meeste achteraf toch doorgestoken kaart (b)lijken? Of zijn we nog steeds aan het roepen naar doelgroepen die daar helemaal niet zitten, of niet op je zitten te wachten?

Het is de inhoud van de uiting die het moet doen. Maar ook het moment waarop en de manier waarop de inhoud wordt aangeboden is belangrijk. Het is dus niet meer alleen de content, maar ook de context waarin je campagne uiting wordt geconsumeerd die maakt dat het een succes wordt of niet.

Internet-scorecard

Maar dan moet je wel eerst je doelen bepalen en kunnen meten. Dat doe je met een goed uitgewerkte internet-scorecard. Hoe plan je je werkzaamheden en hoe voorkom je dubbel werk bijvoorbeeld. Ook de interne organisatie wordt daarbij niet vergeten. Borging van je kennis bij je personeel is een factor van grote betekenis voor de continuïteit van je bedrijfsvoering. Die scorecard met meetpunten helpt daarbij.

Vervolgens bepaal je de inhoud van de contentkalender met mijn assistentie waar nodig.

Contentkalender

Ik kan je helpen met het ontwikkelen van een contentkalender voor je website en social media kanalen. Dat is een overzichtelijk schema om de onderwerpen van je reclameuitingen/nieuws/service/tips etc. te kunnen plannen en, nog belangrijker, de resultaten te kunnen bijhouden. Dat klinkt simpel, maar daar moet je wat ervaring in hebben om het goed in te richten.

Contentcuratie

Interessant nieuws volgen om op te kunnen reageren is best tijdrovend. Het is dan handiger de nieuwsgaring te ‘automatiseren’ om als basis te dienen voor nieuwe content zodat je nog zichtbaarder wordt met relevant nieuws. Ik heb toegang tot social media monitoring systemen die je daarbij helpen. De inmiddels ingerichte contentkalender helpt om te zorgen dat je onderwerpen actueel blijven en relevant voor je publiek. Vóóraf content produceren en precies dan ‘serveren’ wanneer dat het best past zorgt voor rust in de planning en betere kwaliteit, minder fouten en minder kosten.

Wat dat oplevert?

Je kunt passende berichten gaan plannen op je social media kanalen met koppelingen naar nieuws op je websites. Ik zeg niet dat wat je nu doet niet goed is, maar het kan altijd beter als je een plan maakt en je daar in grote lijnen aan kunt houden. Het is namelijk best lastig om steeds wat nieuws te verzinnen, ook met jouw mooie vakgebied.

Maar opgewarmd eten smaakt ook lekker, de longtail van je nieuws moet je niet verwaarlozen.

Content marketing samengevat:

De contentkalender maakt dat je nadenkt over je contentplanning. Dat zorgt voor rust. Rapportages van website en social media bezoek maken zichtbaar wat je tijdsbesteding oplevert. Door toegang tot diverse online rapportage systemen waar ik je mee kan helpen zul je zien dat je zien dat je je hoofd leeg krijgt voor het creatieve deel van je vak. De keuze welke kanalen je inzet is afhankelijk van waar je doelgroep zich bevindt. En dat kun je meetbaar maken als je de juiste tools kunt inzetten. Ik kan je dat overzicht bieden.

Meer weten over content marketing? Laat het horen! Bel me op +31624246632 en stel je vraag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *