Google Adss advies

Online adverteren (Search Engine Advertising) wel of niet met Google Ads, het vroegere Google AdWords

Google AdwordsGoogle Ads is volgens veel gebruikers een ondoorgrondelijk systeem dat per definitie veel geld kost. Maar dat hoeft niet als het goed is ingericht. Ik zeg zeker niet dat je nu meteen je hele reclamebudget aan Google moet overmaken, alsjeblieft niet, als je er maar kennis van hebt kunnen nemen en de juiste keuzes hebt kunnen maken.

Online adverteren en zoekmachinevriendelijkheid

Als je je website zoekmachinevriendelijk hebt ingericht, zul je dat direct merken aan de vindbaarheid van je website in de zoekmachines. Dat geldt voor niet-betaalde (organische) zoekresultaten, maar ook voor betaalde advertenties. Een campagne in bijvoorbeeld Google Ads wordt er bewezen effectiever mee, omdat de prijs die je betaalt voor een klik (CPC=Cost Per Click) lager wordt naarmate de kwaliteit van je site beter wordt beoordeeld door je bezoeker.

Eerst zorgen dat je weet waarop gezocht wordt

Campagnes in Google Ads, Marktplaats Admarkt, Facebook of LinkedIn zakelijk hebben alleen kans van slagen als je weet waarop gezocht wordt. Je kunt dus pas ná een zoekwoordonderzoek effectief aan de slag met een betaalde online campagne waarvoor je de landingspagina’s hebt ingericht. Niet eerder, anders kost je het een klein vermogen zonder dat het resultaat oplevert.

Kwaliteit van de landingspagina bepaalt zoekmachineresultaat

De ‘kwaliteitsscore’ van je landingspagina bepaalt bij Google Ads voor een groot deel je positie in de zoekresultaten. Als je bezoeker doorklikt, maar niet de juiste informatie vindt op je site, is die landingspagina klaarblijkelijk niet goed ingericht. Dat meet en weet Google. En dus wordt je advertentie voor dat zoekwoord afgestraft met een dure clickprijs, een lagere positie in de zoekresultaten én je krijgt er geen business uit. Dus wordt je dubbel afgestraft als je bij het inrichten van je landingspagina’s de verkeerde beslissingen neemt.

Google Ads Partner

Ik heb een Google businessaccount voor Google Ads. Ik krijg in de tweewekelijkse updates van Google te horen wat er aan nieuws is en kan dat direct toepassen, eventueel met directe assistentie van de helpdesk van Google.

Adverteren met Ads, moet dat nou?

Is het wat, of moet je er ver van wegblijven, daar moet je tenminste over hebben nagedacht. Daar kan ik je in adviseren en meehelpen inrichten waar nodig. Nee zeggen tegen Google Ads kan ook, maar dan wel gefundeerd. Als je klanten op Facebook of op LinkedIn meer te vinden zijn, kun je ook daar je budget aan spenderen. Als je eerst maar onderzocht hebt waar je klanten zitten.

Als je wilt zorgen voor een goede vindbaarheid van je website door zoekmachineoptimalisatie, brengen de hulpprogramma’s zoals de zoekwoordplanner van Ads je heel veel inzicht. Dat is alleen al het aanmaken van een account voor het advertentiesysteem van Google waard. SEA ofwel Search Engine Advertising via Ads is dan best een dankbaar spel als je de regels doorhebt.

Wat kost dat? 

De kosten van het inrichten van een campagne zijn afhankelijk van het aantal zoekwoorden en het aantal advertenties dat voor jouw campagne(s) optimaal wenselijk is.

Hulp nodig om de juiste keuzes te maken?

Bel me op +31624246632 en stel je vraag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *