Online marketing strategie

Online marketing strategie klinkt ingewikkeld. Maar dat hoeft niet zo te zijn als je gewoon nadenkt over je online kanalen. Waarom heb je een webshop? Of waarom zit je op Twitter? Doe je al wat met videobloggen? Zomaar een paar vragen. Als je daar gefundeerd antwoord op kunt geven heb je er in ieder geval ooit over nagedacht.

Je online marketing strategie bepalen is ook best lastig.

Moeten we misschien een andere koers gaan varen? Veel bedrijven vragen zich af welke tool uit die online gereedschapskist nu weer moet worden ingezet om je online doelen te bereiken. Maar wat zijn die doelstellingen eigenlijk. Meer bezoek aan je webshop? Naamsbekendheid? Uitbreiden van je fanbase? En wat is dat dan waard? Als je die vraag niet stelt, kun je ook niet bepalen wat je online inspanningen mogen kosten.

‘Maar ik heb net een nieuwe website’

Veel ondernemers denken met een nieuwe website geholpen te zijn. Maar als de inhoud niet aansluit bij waar door de potentiële klant naar wordt gezocht, zul je niet worden gevonden. Oude wijn in nieuwe zakken bestaat ook online! Dus niet alleen de website of je social media kanalen aanpassen aan het contactmoment met je klant, maar ook de informatie daarop aanpassen. Net zoals in het offline leven, zo eenvoudig is het.

Doelgroep en klantcontactmomenten.

Het is belangrijk te bepalen waar je doelgroep zit en waar je deze kunt bereiken. Wat zijn de klantcontactmomenten? Waar zit die klant in zijn ‘customer journey’? En via welk online kanaal zoekt hij zijn informatie? Wat ga je hem tijdens die klantreis allemaal vertellen? Als je dat weet, dan kun je ook de juiste kanalen bepalen waarvoor je je campagne optimaal kunt inzetten.

Een online marketing strategie hoeft niet ingewikkeld te zijn. Maar het is wel nodig om er over na te denken voordat je je stort op weer een ander online kanaal.

Hulp nodig? Laat het weten! Bel me op +31624246632 en stel je vraag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *