Snelheid van je website wordt nog belangrijker

Snelheid van een website is belangrijk voor vindbaarheid

Snelheid van je website wordt nog belangrijker voor je vindbaarheid. Een belangrijk onderdeel van de gebruiksvriendelijkheid van je mobiele website is de snelheid waarmee de website wordt geladen. Bijna de helft van de mobiele gebruikers haakt af als een website langzaam laadt. Een laadtijd van meer dan twee seconden wordt al als vervelend ervaren. Maar snelheid is niet alleen voor de gebruiker […]

Read More

Leesbare tekst schrijven is leuk. Maar hoe doe je dat?

Schrijven voor het internet is leuk!  Zoekmachinevriendelijke teksten schrijven voor het internet is niet alleen maar een trucje om je teksten goed gevonden te laten worden in de zoekmachines van Google en Bing. We schrijven gelukkig niet alleen voor de zoekmachines. Juist niet. Om dat in de vingers te krijgen ben ik ooit begonnen met […]

Read More

Opvolger van AdWords: AdWords Next

Filter Bubble Eli Periser

Google kondigde vandaag in de Google Partner update de opvolger van AdWords aan. ‘AdWords Next’. AdWords Next? Dat is geen nieuws, daar kon je op wachten. Alleen de naam was nog een verrassing. Google vernieuwt immers constant. Soms hebben we het gevoel dat de regels tijdens het spel worden veranderd. Andere wijzigingen zijn ruim van […]

Post Tagged with ,
Read More

Website al geschikt voor mobiel gebruik?

Mobile first? Mobile Only!

Mobile first? Mobile only! Mobiel gebruik is nu echt de standaard volgens Google. Gelukkig hebben veel bedrijven hun website al geoptimaliseerd voor bezoekers met een mobiel ‘device’. Er zijn er ook die het afgelopen jaar hebben gedacht, het zal zo’n vaart niet lopen. Mobiel vriendelijk? Hoe test ik dat? Ook weten of je site al […]

Post Tagged with
Read More

Dit is een privébericht

Tip voor het weekend: Als je je bericht in je WordPress website om welke reden dan ook voorlopig als privébericht even verborgen wilt houden, sla het dan in ieder geval op als ‘concept’. Maar vergeet ook niet de ‘zichtbaarheid’ van je bericht van ‘Openbaar’ naar ‘Privé’ te veranderen voordat je per ongeluk te vroeg op de […]

Post Tagged with
Read More

Prijspsychologie online niet altijd handig.

Even een lesje prijspsychologie. In webshops en op vergelijkingssites is de psychologie van de prijsstelling van producten nog steeds een hardnekkig verschijnsel. We weten allemaal dat de illusie bestaat van ‘net even goedkoper’ als de prijs net onder een psychologische grens ligt. Als koper weet je dat je daarmee beïnvloed wordt. Als verkopende partij is het […]

Read More

Zoekwoorddichtheid controleren met Yoast SEO

Hoge zoekwoorddichtheid brengt je vindbaarheid in gevaar! Zoekwoorddichtheid is een van de meetpunten voor het optimaliseren van je website om goed te kunnen worden gevonden in zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) lijkt een wedstrijd waarvan de regels tijdens het spel constant veranderen. Gelukkig gebruik ik voor mijn WordPress website de plugin van Yoast. De plugin behoedt me voor al te grote […]

Post Tagged with ,
Read More

Vertical Video Syndrome onuitroeibaar.

vertical video syndrome

Vertical Video blijft een fenomeen. Onlangs het prachtige fenomeen ‘Vertical Video’ weer in de praktijk gezien. Tijdens de BUL uitreiking van een prachtige opleiding werd een groep feestelijk geklede studenten gehuldigd voor hun prestaties van de afgelopen jaren. Toegesproken door professoren en studiebegeleiders en gefeliciteerd door alle aanwezige familie, vrienden en bekenden. Er ontstond voor mij als toeschouwer […]

Post Tagged with
Read More

Servicelampje van Google.

Vanaf 1 september bij Google Adwords reclames die in Flash zijn geprogrammeerd niet meer zichtbaar.

Er brandt een lampje op mijn dashboard. Het lampje ging deze week branden tijdens de jaarlijkse Adwords certificeringstraining van Google. Chrome, de browser van Google, gaat Flash advertenties vanaf 1 september 2015 standaard blokkeren. Dat gaat dus effect hebben voor de adverteerders die nu nog Flash advertenties hebben draaien in hun Adwords campagnes. Die advertenties zullen moeten worden geüpgraded […]

Post Tagged with ,
Read More

Eerlijk zullen we alles delen.

Delen Tony's Chocolonely gramsverdeling

Delen van je kennis en zorgen dat je daarmee gevonden wordt. Dat is Content Marketing. We hebben immers zoveel moois te vertellen over ons en onze producten. Vertel waar je publiek naar op zoek is. Maar wat zoekt je publiek eigenlijk? Hoe je daar achterkomt is om te beginnen met luisteren naar je klant. Luisteren […]

Post Tagged with
Read More

Wie is Fokke Hoogterp ook al weer?

Fokke Hoogterp_1894-1981_genealogieonline

Fokke Hoogterp. Het is een bijzondere naam al zeg ik het zelf. Daar zijn er niet veel van als je mijn naam Googlet. Mijn neef in Friesland heet zo en mijn pake, naar wie wij vernoemd zijn. Die jeugdfoto van mijn opa vind je ook als je mijn naam in de zoekmachines intikt. En oja, er schijnt ook […]

Read More

Waarom bereik ik niet al mijn Facebook fans?

Facebook Prioriteit aangeven op iPhone

De gemiddelde Facebook gebruiker kan tot wel 2000 berichten per dag voorgeschoteld krijgen. Die berekening is gebaseerd op het gemiddelde aantal vrienden, groepen en fanpagina’s die door die gebruiker worden gevolgd. Tweeduizend? Om daar niet horendol van te worden bestaat er  ‘Edgerank‘, het algoritme van Facebook dat als filter voor al die berichten wordt gebruikt.  Edgerank zorgt ervoor dat we […]

Post Tagged with
Read More

Wanneer is het eigenlijk rokjesdag?

Contentkalender

Op de eerste dag van juli is het tijd voor een tropenrooster. Een contentkalender met een overzichtelijk publicatieschema voor alle (social) media kanalen is op dit soort hete dagen een onmisbaar hulpmiddel om het hoofd koel te houden. Het is wel handig je plan klaar te hebben liggen als het weer zover is. Of het […]

Read More

Periodiek Systeem voor Contentmarketing?

Periodiek systeem der elementen van Content Marketing

Contentmarketing uitgelegd aan de hand van het periodieke systeem der elementen. Ooit in 1869 bedacht door meneer Dmitri Mendelejev als tabel met daarin de schematische weergave van alle scheikundige elementen. (bron Wikipedia) Op het eerste gezicht lijkt deze ‘Periodic Table of Content Marketing’ van Chris Lake van Econsultancy een beetje onzinnig. Zeg nou zelf, elke […]

Read More

Contactmomenten in de klantreis zijn voorspelbaar

Forrester Research Customer Touchpoints.

De ‘Customer Journey’, de klantreis, bestaat uit elke ervaring met je bedrijf. Contact met personeel, systemen en websites, online en offline. Het zou een groot verschil maken als bedrijven zouden begrijpen dat elke klantervaring eigenlijk een contactmoment is om je diensten aan te bieden. De klantervaring gaat immers eigenlijk altijd om service-ervaring. Tijdens de klantreis, […]

Read More

IMG_1234

Afbeelding zonder naam.

Zoekmachines zijn dol op afbeeldingen. Wij ook. Waar voorheen afbeeldingen en video’s alleen te zien waren als je daarop zocht, wordt nu de visuele variant van de content met voorrang in de zoekresutaten getoond. En dat is léuk! Vooral als je op een regenachtige zondagmiddag eens echt niets anders te doen hebt: Google maar eens […]

Read More

Opgewarmd eten is ook lekker.

Ik maak het eigenlijk steeds vaker mee. Dat ik denk dat ik ergens veel van weet, maar dat iemand me iets vertelt waarvan ik denk; ‘Nooit geweten’. Onlangs ook weer. Het onderwerp, daar gaat het hier nu niet over, maar toch, het was mij totaal onbekend en mijn gesprekspartner begreep eigenlijk niet dat dat voor […]

Read More

Hier komt een Titel

De Bijenkorf bewijst menselijke fouten te kunnen maken en biedt vervolgens netjes excuses aan. Een nieuwe Contentstrategie in hun Nieuwsbriefcampagne? Dan trek je wel de aandacht tenminste. Het schrijven van een e-mail nieuwsbrief volgens je geplande contentkalender is niet zo ingewikkeld. Maar voordat je live gaat moet je wel even testen natuurlijk. En niet aan […]

Post Tagged with
Read More

Het is alweer bijna vrijdag.

Elke vrijdag wat nieuws. In mijn agenda staat al jaren dat ik elke vrijdag iets nieuws verzin, daar het weekend over nadenk, op maandag ontwikkel, dinsdag test, woensdag oplever en donderdag het onderhoud doe. Zo dwing ik mezelf op een prettig gestructureerde manier met een frisse / friese blik naar de wereld om me heen […]

Read More